منار الإسلام
موقع تربوي تعليمي أكاديمي

تقرير عن ندوة: “المثقف الائتماني وواجب المرابطة المقدسية”

الشيخ عيماد گوانى EMAD GUANY..

0

تقرير عن ندوة : “المثقف الائتماني وواجب المرابطة المقدسية” التي نظمها الصالون الثقافي لمركز ابن غازي للأبحاث والدراسات الاستراتيجية باللغة الكردية الكرمانجية والكردية السورانية

 

  • باللغة الكردية الكرمانجية

Sempozyuma Navneteweyî: Rewşenbîriya îtîmadî û Erka murabitên Qudsê

Navenda Îbnû Ğazî ya Lêkolîn û Stratejîkê tenzîm dike.

المزيد من المشاركات
1 من 33

Roja Sêşemê, 18ê Gulana 2021, sempozyûmek navneteweyî

Li ser mijara: Rewşenbîriya îtîmadî û Erka murabitên Qudsê.

Xebata sempozyûmê bi axaftina Dr.Hîşam Le’şûş, koordînator û moderatorê sempozyûmê dest pê kir.

Di wir de, wî behsa rola rewşenbîrê krediyê û berpirsiyariyên wê kiriye, di ronahiya têgihiştinên ku ji hêla fîlozofê mezin Taha Abdurrehman ve, di nav projeya xweya yekta ya fikrî, felsefîî û exlaqî de pêşkêş kiriye. Û ew têgihêştinên ku ji pîvana civakî ya bi tixûbên eşîr, nijad, tebeqe û welatê sînorkirî derbas dibe, ber bi afaqên fireh ve ku hemî însaniyetê dorpêç dike, û çerxa maddeyê dighîne berzbûna madde û rih bi hev re. Rewşa sempozyûmê û çerxa wêya înteraktîf bi bûyerên li Qudsê û derdora Qudsê diyar dike. Ji zilm û zordariya ku li dijî gelê Fîlîstîn û dijî mîras û nasnameya wan hatî kirin. Wî, spasiya profesorên beşdar jî kir ku gaziya Navendê qebûl kirin. Ew jî ev in:

  • Se’îd Bintacir– Meğrib (Fas): Murabit û pirsgirêka nirxan
  • Mu’tez Ebulqasim- Turkiye: Murabitî fe’aliyetek gelek baş a Îslamî ye.
  • El Beşîr Lesyûd- Tûnus: Rewşenbîrên Ereb: Di navbêna şîddeta hêzê û xetimîna îdeolojiyê de.
  • Abdulmelik Bûnencel– Cezayîr: Rewşenbîrê Î’tîmadî: Çawa difikire û têkiliya wî çawa ye?
  • Bilal El Aşrî – Meğrib (Fas): Mahiyeta murabitê Qudsê çi ye?
  • Mûhemmed Nafi’ El- ‘Eşîrî – Meğrib (Fas): Ji teoriyê ber bi pratîkê ve Î’tîmad
  • Ehmed El-Ferrak – Meğrib (Fas): Ruhê Murabitiyê û ufqa ontolojîk a Murabitiya Qudsê
  • Îdrîs Meqbûl – Meğrib (Fas): Semiotîkên Dergehên Maurabitiyê.

Piştî zêdeyî du demjimêran nîqaşên entelektuelî û zanistî yên ku ne xalîbûn ji kêliyên dilsoziya hestyarî ya bi doza Filistînê re, û piştî axaftinek bi dilovanî ya Profesor Ehmed Mehmûd Kozon ji Tirkiyê, li ser navê komîteya amadekirina raporên zanistî bi Erebî, Fransî, Îngilîzî, Elmanî, Îtalî, Îspanî û Tirkî, Dr. Hîşam Le’şûş vê Sempozyûmê bi pêşkêşkirina spasiyû ‘irfana xwe ji her kesê ku beşdar bûbûn re û bi temenniya serkeftina çalakiyên wan qedand. Û girîngiya xurtkirina rola rewşenbîrê î’tîmadê di parastina nirxan de ya netewe û însaniyetê bi tevahî ji hilweşîn û windabûnê anî ziman.

  • باللغة الكردية السورانية

كۆرێكي نێوده وله تي ده رباره ي رۆشنبيري وا به سته ي په يامي خواي و ئه ركي پاريزگاري له قودس.

ناوه ندي ابن غازي بۆ لێكولينه وه و توێژينه وه ي ستراتيجي هه ڵدەستێت به ئه نجام داني كۆرێك به ناو نيشاني:روشنبيري وا به سته ي په يامي خواي و ئه ركي پارێزگاري له قودس. له به رواري 18/ماي 2021 ڕۆژي سێ شه ممه .دسپێكي كاري كۆڕه كه به وته ي دكتۆر هشام لعشوش به رێو به رو رێكخه ري كۆڕ  ده ستي پبكرد تێیدا تيشكي خسته سه ر ڕۆڵی رۆشنبيري وا به سته ي په يامي خواي و به رپرسياريه تي له ژێر تيشكي  ئه و تێڕوانينه ي كه فيلسوفي مه زن طه عبد الرحمن له پڕۆژه هزري و فەلسەفي و ئه خلاقيه تاقانه كه ي باسي كردوه كه لاياني كۆمه لايه تي سنوردار كراو به سنوري  هوزگه راي و ره گه زو چينايه تي نيشتماني تێپه ڕاندوه به ره و ئاسۆێكي فراوان كه هه مو مرۆڤايه تي شوێني تێدا ببيته وه وه سنوري ماده تيپه زێنيت بۆ به رزي ماده و روح پێكه وە. له هه مان كاتدا په يوه ندي نێوان كۆڕه كه و، ئه و ڕوداوانه ي كه له بيت المقدس له سته م و سته مكاري كه ده ر هه ق به گه لي فه له ستين و كلتور و ناسنامه ي ڕو ئه ده ن خسته ڕو . وه هه روه ها  سوپاسي ماموستاياني به شداربوي کۆڕەکەی كرد كه به پير بانگه وازه كه ي  ناوه نده وه هاتون كه هه ر ێك له به ريزان :

١. د.سعيد بنتاجر .. مغرب :ناو نيشان تويژينه وه :المرابطة وسؤال القيم .

٢.د.معتز ابو القاسم..تركيا .. ناو نيشاني تويژينه وه ..المرابطة فعالية إسلامية بامتياز .

٣. د.البشير ليسود ..تونس ..ناو نيشانی تويژينه ..المثقف العربي بين عنف السلطة ومأزق الأيديو لوجيا .

٤. د.عبد المالك بو منجل ..الجزائر ..ناو نيشانی تويژينه ..المثقف الائتماني :كيف يفكر وكيف يرابط؟

٥. د.بلال العشري ..المغرب.. ناو نيشانی تويژينه ..ماهية المرابطة المقدسية .

٦. د.محمد نافع العشيري .مغرب ..ناو نيشانی تويژينه ..الائتمانية من النظرية إلى التطبيق.

٧. د.احمد الفراك ..مغرب. ناو نيشانی تويژينه ..الروح الرباطية والأفق الأنطولوجي المرابطة المقدسية .

٨.د. إدريس مقبول .مغرب. ناو نيشانی تويژينه ..سيميائية ثغور المرابطة .

دواي زياتر له دو كاتژمێر له گفتو گۆ ي هزري و زانستي كه به ده ر نه بو له هاو سۆزي له گه ڵ پرسي فه له ستين.  له دوايیدا وتاري به ريز أحمد محمود كوزون له  تركيا به نوينه رايه تي  ليژنه دارشتنه وه ي راپورته زانستيه كان به زماني عربي و فه رنسي و ئينگليزي و ئه لماني و ئيتالي  و ئيسپاني و توركي پێشکەشکرا . له کۆتایی دا دکتۆر ھیشام لعشوش سوپاسی ھەمو ئەوانەی کرد کە کە ڕۆڵیان ھەبوە لەسەرکەوتنی کارەکانی ئەم کۆڕە و ڕۆڵی گرنگي ڕۆشنبیری وابەستەی پەیامی خوای له پاراستني ئاكاري ئومه ت و مروڤايه تي له هه ڵوشانەوەو له ناو چون بەگرنگ وسفکرد.

 

اترك رد

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني.